Sunday, January 26, 2014

Langkawi Day 1 (Underwater World, Cable Car, Payar Marine Park)

Wihuuuuu...

Kite jenjalan lagi...amek! berderet entry berjalan last year tak berupdate ..hahaha.

nak dijadikan cerita...entry Cameron lambat kuar sebab berkurun nak transfer gambo dari camera to lappy...pastu kite nak proceed cite langkawi jerk...tapi....auditor blog ni tak bagi...suruh update Cameron dulu katenye....ikut sequence...wakakakaka....adoi..

Langkawi ni tetibe ke? Orang tu kene planned cuti yearly terus die planned siap2 nak pi jenjalan mane ngan bini die ni..yihaaa...best2

As usual...kite diberi tugasan untuk study pasal langkawi dan buat itinerary lengkap untuk kesana nanti...

day 1...

tiket airasia yang xdela murah mane. RM207.80 return ticket campur bag waktu balik nanti.
tiket awal pg..jadi awal2 kitorg gerak dari umah..walauponnnnn begitu. .kami hampir2 tertinggal plane sbnrnye..wakaka..sadis

sampai je langkawi masih pagi you...breakfast pon belum lagi. Sampai around 9am.for sure takleh check in hotel lagi..tapi planner die memang dah buat itinerary lengkap.jalan terussss..hihi.

sebelum jalan..sewa kete dulu..kami tak booked dari kl..tapi harge dah survey..bile anuar approached kitorg bg harge within the price RM150 untuk sewa 3hari. tayah bazir masa..on saje..anuar ni salah satu yg kami dah survey harganya. .dapat murah sikit dari blog die..ok..kete baru..we breakfast first..pastu..hai haiwan2..kami datang.

underwater world langkawi.

hage tiket: malaysian (sile tunjuk ic kalo die mintak) rm 28/person
Business hours: 10am till 7pm

not bad..enjoy jugak tengok haiwan2 ni.last tgk ialah bawak adik jenjalan kt taman pertanian shah alam jek. Dah macam kanak-kanak teruja tengok ikan.hahaha

kuar dari UWW. Awal lagi..try untuk tanya boleh check-in hotel awal tak tapi bilik tak ready...pi tengok2 pakej island hoping untuk aktiviti esok...pi 2-3 tempat..kami pilih satu..almost sama je price.. tinggal nak pilih nak pickup kt hotel atau dtg jeti sendiri..Kami pilih mrp travel and tour..

price: rm35/person
tempat pi: dayang bunting, pulau singa besar dan pulau beras basah.

Lepas tu..lapo dah..dah pukul 1 lebih..marilah kita pi makan tengahhari..staff hotel rekomen makan kat pekan kuah tu je..lupe name kedai tu..tengah jalan-jalan cari kedai tu..saya pon ada listkan senarai kedai2 makan yang direkomen oleh blogger-blogger...sambil-sambil tengok..ternampak restoran pak ya nasi ayam.. eh..one of the list..mari singgah..katenye wajib mai try kat sini..meh kita cuba

Encik suami kate..biasa je..dia lagi suka nasi ayam hainan yang dia bawak saya makan kat melaka tu...okay...since lapo...abes je sume..hikhik

Lepas settle isi perut..kita check-in hotel.. CITIN HOTEL LANGKAWI kat pekan kuah..kitorang booked thru internet je..hotel yang biasa-biasa untuk tidur.. RM197 for 3days 2 night..okay la kan..bilik..hurmm....biasa je..nothing special..okayla..

Settle letak barang..kita start berjalan balik...full uolls itinerary yang ai buat..wakaka..nasibla..

Next destination ialah CABLE CAR!!!!!! Saya suke saya suke
Fees orang (malaysian) ialah RM15/person. okla kan..takla mahal sangat
tapi sayangnye skybridge still under construction..nasib saya dah pernah pi dulu..hihi..

Saya ni gayat orangnye..ngeee...bile dalam cable car saya jadi seorang yang sangatttt behave kerana sangat gayat...hihi..kalau laki ai gerak2 memang nak kene cubit..takut la..haha..bace review orang katenye better pi cable car petang..boleh tengok sunset..hurm..okay...

Lepas settle cable car..kita singgah payar marine park...lepak lepak..amek gambo..

Dah nak malam..kami terus pi dinner before balik hotel...our dinner for tonight ialah SEAFOOD fresh kat Restoran Nelayan...disebabkan review kata selalunye tempat ni penuh..maka...kita mai awal before orang lain mai...

Serius...sedap..harga pon tak mahal..ikan dia memang manis..freshkan..servis pon cepat..mungkin sebab tak ramai lagi..lepas kami dapat makanan..berduyun kete mai...hahaha..

Balik hotel kekeyangan kita tidur saja...