Monday, May 25, 2009

hadiah untuk teman..

Saya agak tertarik akan apa yang ditulis oleh rakan kepada rakan saya didalam blognya. Saya copy pastekan artikel itu disini untuk tatapan sendiri..(da mmg xde org len tau pown pasal blog ni..hihihihi)





Quran dan Henfon
ditulis oleh
fami pada 9:00 AM
Macamana agaknya kalau kita jadikan Quran macam henfon kita? Kita akan...:


a) Membawanya setiap hari ke hulu ke hilir dalam poket kita. Tak pun, gantung dengan tali yang stylo abis kat leher
b) Kita membelek-belek dan menyelak lembaran "mesej' setiap hari.
c) Kita sanggup berpatah balik ke bilik untuk mengambilnya kalau tertinggal.
d) Kita menerima 'mesej' darinya setiap kali kita membuka inbox.
e) Kita tak sanggup hidup sehari takleh bukanya.
f) Kita menghadiahkannya pada orang yang kita suka berkawan@sayang.
g) Kita menggunakannya bila kita mengembara dan berjalan ke sana sini.
h) Kita akan menggunakannya ketika kecemasan.

Tak macam henfon, Quran takde masalah network.Alangkah~ :)terjemahan dari sini.



Wah~ kata-katanya cukup bersahaja tetapi maksudnya cukup mendalam..renung-renungkan dan selamat beramal~~



p/s: saya mmg dlm proses nk menghadiahkan Quran kepada seorang sahabat saya..tp dia masih belom menuntut hadiahnya yang sudah hampir sebulan berada dirumah itu...

updated: Al-Quran tersebut telah pon diserahkan kepada org itu...semoga si die dpt mengamalkannye dgn itu dptla saya sekurg2nya pahala dr bacaannya itu... :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin