Wednesday, July 21, 2010

The Back-up Plan

Ini last Sunday punye story..tak sempat mahu recordkan disini....hehehe...Ahad lepas after banyak kali dah rancang nak jumpe..at last..jumpe jugak kami..hoho..Memula pi kat MidValley sebab nak tengok-tengok barang kat T-Joue..nak guna voucher yang menang thru Cosmo contest haritu..dapatla rembat satu suar keje..kene top-up duit jugak coz voucher tu RM100 je..haha..

Lepas habis shopping..pi makan kat Wong Solo kat Bangi dan lepas tu pi kat alamanda untuk tengok wayang since tak tau nak buat ape..haha..itula..takmo rancang awal-awal aktiviti..padan muke!

Pilih punye pilih..The Back-up Plan yang jadi pilihan..


Citer ni pasal Zoe (JLo) yang tak jumpe lagi Mr. Right tapi nak ada anak.. She undergoes artificial insemination. Hari yang sama..Zoe bertemu dengan Stan bila diorang berebut taxi yang sama..Zoe sertai group Ibu tunggal.. Zoe dan Stan jatuh cinta tapi Zoe tak bagitahu Stan pasal insemination..
Bila Zoe bagitahu Stan yang Zoe mengandung, at first Stan marah but later he accepts it..
Stan selalu pegi kat playground untuk membayangkan macammane nak jadi ayah..Another suprise datang bile doctor bagitahu Zoe mengandung anak kembar... Stan secara tak sengajanya cakap that the twins are not his sehinggakan Zoe fikir Stan tak sanggup jadi ayah kepada kembar itu dan mintak putus..
Hanya pada hari wedding nenek Zoe menyedarkan Zoe akan kesilapannya memutuskan hubungan dengan Stan..lebih2 lagi hati Zoe tersentuh bile promoter hantar customize twin stroller yang ditempah khas oleh Stan...

Dari cerita ni..ada juga pengajaran yang boleh diambil..belajar untuk mempercayai orang lain..belajar untuk menerima pasangan kita seadanya..belajar untuk percaya dengan diri sendiri.. life must go on walau apa pon dugaan dan rintangan dalam hidup ini..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin