Friday, March 04, 2011

Keciknye Dunia

Oyeah..minggu kenduri kawen datang lagi..
Kene rajen online fb untuk check RSVP..
Hahahaha..yelah..dunia makin maju, teknologi makin canggih..
sekarang orang jemput kenduri kawen dengan tag kat fb je..
kalo tak bukak fb, sure tertinggal or taktau pasal kenduri member..
yang bagusnya..kita tahu sapa yang nak datang..so bolehla plan pergi together-gether :p
Jaja yang gojes

Last week pergi kenduri Jaja (mrsmmate) kat gombak pergi ngan ain
Sampai-sampai dah lambatlah..pengantin tengah bersanding..
so pi jengah pengantin dulu dalam dewan..
tengah duk tengok pengantin, kengkawan sekolah yang ada tegur..duk borak-borak..
sekali ternampak seseorang..

Lorh! ape maksu wat kat kenduri kawan saya ni?
dengan berhemahnye..cewah! saya dan ain pergi mendapatkan maksu kami..
Oppsss rupe-rupenye maksu tinggal area tu jugak..thats y dia ada kat situ..
Hahahahaha...ampun..nampak sangat tak pernah pi umah maksu sampai taktau dia duk kat mana kan?

Hehehe...ada hikmahnye pergi kenduri kawen kawan ni
Selain dari meraikan hari bahagia kawan, dapat jumpa kawan lama, dapat jumpe jugak sedara mara!
HAHAHAHA

Lepas makan dan borak-borak dengan aween dan huda yang datang lebih kurang masa dengan saya,
Kami pergi singgah rumah maksu..
See...dapat singgah umah sedara lagi tu :p

Lepas singgah tu, turun balik jumpa kawan-kawan lagi. (Ye, saya suka jumpa kawan-kawan :p)
Pastu pi jumpe pengantin nak say congrats.. punyelah lama beratur nak salam pengantin ni. Masa tunggu tu, nampak sorang ni macam  kenal, tapi saya dah lupa nama..pastu tak yakin die orang yang saya kenal ke sebab dia macam dalam kelompok manusia yang saya tak kenal..haha..
Sekali..mungkin dia perasan saya duk tengok dia..pastu dia tegur saya..hey! tak kenal ke?
Opss...ape nak jawab ni..hahahahaha..jawapan standard...KENAL...tapi nama sape ek?
Errr..musitah dak kelas sebelah! hahaha..sengal..terlupe..
Musitah sekeluarga

Lepas masing-masing refresh memori masing-masing..sekali laki dia cakap..eh..dak forecastkan?
gulp..sape lak ni..macammane tau aku dak forecast...tengok tapi tak kenal..hehe
pastu laki die sambung lagi..dak letrik kan?
HAH? aiyok...parah ni..hahaha...nasib baik tak sama course..so boleh dimaafkan sebab tak kenal..hehehe.
kalau tak, confirm saya dah tua sebab semua benda TAK INGAT!
huda, me, aween bergambar bersama pengantin..

Lepas tu sambung borak dengan huda dan aween..dengan membuat kesimpulan dari kejadian di atas...
' Huda...rasanya kita memang dah berusia lah..sebab mana pergi orang kenal..maksudnye..dah lama hidup dan banyak merantau serta ramai kawan..jadi maksudnya dah tua..wakakaka'
baju jaja simple tapi CANTIK! I LIKE~

Sile abaikan kesimpulan itu..hakikatnya saya masih perasan muda dan masih rasa banyak lagi yang saya perlu pelajari dalam hidup ini..sila bagi tunjuk ajar ye :p
3 Anak dara + mak dara + Ahna comey

Akhir kata, terimalah serangkap pantun ini..

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Saya budak baru belajar
Kalau salah tolong tunjukkan..

Hehehe..pantun budak darjah 2 pon boleh buat :p
Congrats to JAJA & HUSBAND!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin