Friday, February 03, 2012

Hiking @ Bukit Tabur Kanan

Hihihi...tak sempat orang nak teka saya join ke tak...entry dah kuar dulu..boleh?

Wokey..sebelum tu mari kite letak info-info pasal bukit tabur ni dulu..
Eh..malas pulak nak type..meh klik sini la.. http://maps.thefullwiki.org/Bukit_Tabur

Bukit Tabur ni terletak kat Taman Melawati, Key Ell ..(sebut macam abon sebut dalam maharaja lawak mega)

Seminggu sebelum pi tu..kami dah bincang kt email.. Ni ha senarai makanan yang nak diangkut bersama naik ke atas..



Kak Sue memang kejam..haha..dia siap bagi tugasan siap sorang bawak ape...kalau tak bawak nanti dia potong gaji..kikiki..

Ni pulak our tentative nak pi sane..

ni la salah satu sebab saya takut..2 jam naik??? broga sengah jam je kot..haha

Nasib baik minggu-minggu sebelum tu saya terlebih rajin berjogging kan....fuhh..takde lah out sangat stamina nak panjat bukit..Haritu memang sumenye as per planned.. Cume delay sengah jam je sbb berkumpul kat azhar maju tu ade orang lambat datang..bagus betul sape yang buat itenarary ni. Hebat!

Al-kisahnye...memula hari sebelumnya saya dah bulatkan hati takmo join..takut woo..saya nak bawak adik saya lagi..so double takut...bile diorang tagged kat FB makanan2 nak bawak esok..saya tengok dan diam je..tak berani nak komen..sebab tak bagitahu lagi takmo ikut..kikiki..PENAKUT!

Saya relax-relax je malam tu..tak buat pon puding saya lagi..bile kaklun balik..cakap kat die..tak jadi pi la kaklun..takutla..sekali die marah saya! ahaha..die kate  'ape nak ditakutkan...nak harap sendiri yang plan nak pi memang jangan harapla kan..bile dah ade orang ajak ni join je la!!' dengan berkobar-kobar..hihihihi.. okay..terus macam semangat balik dan masuk ke dapur untuk membuat puding..hihihi..

Sampai je..kitorang buat stretching dulu...pastu sham bace doa..semoga kitorang naik dan turun dengan selamatnye..ala..jom layan gambar la...memang cantik ciptaan Allah...pemandangan dari atas bukit tabur..Cantik~!

gigih kan? saya ade OP sendiri..kaklun...hahaha...

lepas amek gambar kt pokok tu..saya kene marah..ngeng btul budak tu..spoil mood :p

kaklun paling depan...sgt semangat budak tu




Memang sangat curam ok...saya ni dah la gayat..bile naik...tengok kat sebelah gaung..huaaa...mulela saya meraung... takut...pastu kaklun bising kate jalan je lah! hehe.. ngade sungguh kakak die ni..sape jage sape ni???


okay..saya mmg suke over gelak! benci tau...benci..hahaha..selalu kantoi dalam gambar :p

ni mase turun...errr errr... cuak beb..


the team

sesi makan-makan.. makanan terhebat ialah apple crumble walnut cheese cake kaksue! sedap sangat....


sile abaikan kehitaman tahap max saya.. tension! ni sume pd punye pasal..huhu
kak dhia, hazelin, kak sue, me, haida, kaklun

Alhamdulillah semuanya selamat...cume last2 mase turun tu, dah sampai kat taman perumahan ni..hazelin terjatuh pulak..sian die..


Sorrylah..banyak sangat gambar..kalau boleh semua saya nak tepek kat sini..hihihi...Turun je dari Bukit Tabur Kanan ni... kami pi makan nasi ayam... yang penting abc dan cendol kat situ memang terbaik~! sedap!!

Hahaha..mesti korang perasan..asyik pakai baju yang same jek lin ni..kikiki...baju tu la saya naik broga, baju tu la pi mandi kat PD, senang cite..sume outdoor activity kalo boleh nak pakai baju tu..kikiki...senang..selesa..dan best..:p adoi..ok2..sebenarnye baru pasan! Lin...please...beli baju baru pleasee....haha..

15 comments:

  1. Sampah-sampah bawak turun semula, tak? Jangan tinggal ya?

    ReplyDelete
  2. @uncle gedek..

    tak tinggal sehabuk pon tau...
    cintailah alam sekitar kite..hehehe

    ReplyDelete
  3. alamak bestnye aktiviti macam ni! nak join buleh??? tp pancit la kot...lama dh xpnjt gunung...last masa form 5...hihi

    ReplyDelete
  4. @munna: boleh2...next is fraser hill n angsi ke ape ntah diorg ckp..hihi..kitorg relax2 je..mane ade naik laju2..semputtttttttt :p

    ReplyDelete
  5. whoaaa..seronoknya!
    tringin nak buat xtvt lasak macaam ni..hehehe..:D

    ReplyDelete
  6. @M: best tau..satu kepuasan bile selamat sampai kat atas tu..hehe..meh la..

    ReplyDelete
  7. waw best nye g ngan kawan2..dlu ms muda2 suka xtvt adventure cemni..sekarg pn muda lg..koh3 :)

    ReplyDelete
  8. gedek...ada sampah ke ...semuanya masuk kedalam perut la...hehe!

    ReplyDelete
  9. alamak..memang takkan lah naik2 bukit ni..dahla lin cakap curam..belum pergi dah rasa gayat..haih..

    tak perasan pun baju tu..lin cakap baru perasan..hehe..takper..yg penting selesa..bukan pakai hari2..kebetulan jer kan..:)

    ReplyDelete
  10. @kak tihara: kalo ade geng mmg best :)

    ReplyDelete
  11. @daddy: alamak..mane daddy tau ni.hahaha..licin wooo

    ReplyDelete
  12. @yna: ok je..as long as ade org guide..dan berhati2..insyaAllah selamat..

    hehe..yna baru pasan ek...:)

    ReplyDelete
  13. wow congrats!

    ermmm nak tunggu derangbesar bawa p panjat2 nehh tapi hati tak seteguh bukit yg nak di panjat tuh..akekkekeke

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin