Saturday, May 08, 2010

Happy Mother's Day to all mother in the world

Hari Ibu...

Saya tak ingat pernah meraikannya ataupon tidak...rasenye tak sempat..kalau pernah pun...mungkin sekali dua semasa mak masih ada..tapi memang saya tak ingat...

Kalau orang tanya saya bile sambutan hari ibu..memang saya tak tahu...kadang-kadang malu nak mengaku yang saya tak tahu..macam saya tak menghargai ibu saya pulak kan? Tapi mereka kebanyakannya tak tahu yang saya sudah tidak ade ibu..walaupun ade pengganti tapi tetap tak sama..

Pada saya..kalau saya perlu mengucapkan dan menyambut hari ibu itu...saya akan berikan ucapan itu pada kakak saya..yang selama ini bagi saya telah mengambil alih tugas itu setelah pemergian ibu kami..Sehingga kini walaupun dia sudah mempunyai keluarga sendiri..namun masih kekal menjadi ibu buat kami adik beradik..
Pada dia lah kami mengadu, bercerita dan tempat bermanja..Walaupon tidak semua..lebih-lebih lagi orang yang cukup berahsia seperti saya, tapi cukuplah..sekadar menjadi tempat untuk berlindung..

Kakaklah orang pertama yang akan saya hubungi bile saya ada masalah...tentang apa sahaja...Saya kagum dengannya ...dia sentiasa disenangi orang ramai tapi satu je lah...kuat membebel..hahaha...kami memang selalu bergaduh..ala..gaduh adik beradik..itulah cara nak bermesra pon kan...

Kesimpulan disini...saya ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada kakak saya yang merupakan ibu kepada 2 orang budak comel...terima kasih atas segalanya...

Mak..walaupon mak dah tak ada..tapi mak masih kuat ada dalam hati kami....Semoga Allah mencucuri rahmat keatas arwah mak.. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin