Wednesday, May 12, 2010

From Bukit Broga with LoVe!

Hari jumaat duk relax-relax kat office,checkla facebook...tengok2 perkembangan kawan-kawan..tiba-tiba terbaca kat wall sendiri...Hafiq ajak pi trekking kat Bukit Brogalah!...hurmm...exciting..terus aku confirmkan nak join walaupon tak tahu sapa lagi yang akan sertai tu...bagi aku tak kisahlah...as long as ade orang yang aku kenal it should be ok already...and nak bawak adiklah...as usuallah..my sister always accompany me :)

Hafiq kate nak naik pukul 5 pagi..aku pon okeykan aje lah..pikir jugak..kalau naik kul 5pagi tu belum subuh lagi..nak semayang kat mane ek..takpelah..mungkin kat atas tu ade tempat solat kot...hihihi...takpon..kalau xde..dalam pikiran aku tanpa menggoogle..naik atas mungkin setengah jam kot...so turun mungkin lebih laju..jadi sempatlah rasenye nk turun kul 6.30 untuk solat...hakhak! confident GILER!!!!

Sabtu, Izni pulak pm kt yahoo messenger tanya pasal broga jugak..tanye if aku join ke tak..die n Na pon nak join jugak...wah..bertambah seronok..pegi dengan kawan-kawan UTM..mule-mule tu nama-nama yang hafiq cakap aku tak berapa familiar...Dah kawtim kat mane nak berkumpul, pukul berapa n so on..maka tertunggu-tunggulah kami hari ahad yang dinantikan...Haifq siap buat note tau untuk kami..ape nak bawak n tentatif program..baguslah hafiq ni..hehe

Ahad ..seawal jam 5.00 pagi..aku dan kaklun gagau-gagau bangun bersiap nak pi trekking with my x-UTM mates..janji nak jumpe kat meeting point B (Petronas Semenyih-dekat junction Nottingham University)..mereka yang berjumpa kat point A (Taman Desa) janji pukul 5..hihihi...oleh kerana rumahku dekat jerr..Kajang and Semenyih not so jauhla...so aku save sengah jam untuk bersiap sedia...solat kat petronas...Alhamdulillah..semua yang join datang ontime! bestlah..Dah lame jugaklah tak jumpe kawan-kawan UTM ni..biasalah umur-umur macam aku ni mostly reunion kat kenduri kawen je...hihihi

Ekspedisi yang dianjurkan oleh Hafiq kali ini disertai oleh Hafiq, Lin(aku), Kaklun (my sister), Izni, Naa dan tidak dilupakan Bob...Bob ni my coursemate jugak mase kat UTM sekali ngan Hafiq..budak SEE...kat U rasenya tak pernah bertegur sapa...ekeke..biasalah kan..kami ni muda setahun dari dia..adik gitu..kuangkuang...tapi sumpah..bob dah lain sekarang..more hensem n fit dari dulu..(eii gatai..hahahaha)
aku memang agak rapat dengan member-member yang keje kt TNB..so selalu jugaklah dengar nama bob ni..tapi ni first time jumpe balik after graduation...so far..ok..kitorang sekepala la..boleh masuk .. kate budak letrik! hahaha

Dalam pukul 6.20 kitorang pon memulakan pendakian...walaweiii...pendakian tu..awal-awal pendakian memang mencabar..bukit itu sangat curam..disebabkan bertolak awal pagi..maka...dalam pikiranku..sejuklah kan..jadi kami (me n my sister) pon pakailah sweater segala bagai...halfway ke first peak..pergh..peluh lencun tak hingat...hahahaha..terpaksalah bukak sweater and ikat kat pinggangku yang ramping..  ekekekeke.. Beg yang isi makanan-makanan nak melantak kat atas pon dah bertukar tangan..aku suruh kaklun bawak pulak..hihihihi...kejam ke aku..hahaha...

Pendakian naik ke atas mengambil masa selama lebih kurang 45minit (banyak kali jugak berehat)..aku antara yang kat depan tau dengan kaklun n bob..hihihi..semangat!!!...Ramai sangat orang tau kat first peak.. Kesemuanya ade 4 peak..kami sampai ke puncak terakhir pada pukul 7.10 pagi...amek gambar kat batu yang ade bendera malaysia as proof kami dah sampai!!! yeay!!!!!! perasaan masa sampai tu memang puas hatilah..tak sangka dapat naik sampai kat atas...

Lepas puncak bukit broga, ade sambungan lagi tau! Gunung Tokwan..hihi..mule-mule kami nak pegi  jugak...dah sampai dalam jugak..tengok tak ada orang pon yang join..berbanding dekat bukit broga yang ramai sangat orang..dengan macam hutan..kami patah balik...hehe..tapi sempat kutip kayu nak dijadikan tongkat untuk turun..Dekat sinilah bob dapat nama baru..'CUCU TOKWAN' hahahaha...lawaklah..
All the way kuar dari gunung tokwan, ade jugak orang lain tanya..ok ke..kami jawab dengan selambe  ' Tokwan takde..die p Mid main bowling' kehkeh...pastu gelak berdekah-dekah!

Okey..aktiviti mengambil gambar bermula..sumpah..geng-geng broga ni suke amek gambar! I Like!!! hahaha
disebabkan aktiviti bergambar ini sangat mendapat sambutan ramai... Pendakian yang hanya mengambil masa
selama 45minit..bile turun jadi 3 jam...HAHAHAHAHA!!!!!!! Gilelah....antara yang paling suke bergambar..CUCU TOKWAN lah! hahhahaha...sangat suke bergambar lah bob ni..hampir semua batu-bata jadi tempat dia amek gambar...banyak sangat gambar yang dicapture..macam-macam gaya...enjoy sangat...aku macam biasalah..memang tak suka bawak kamera...malas nak pegang..hahaha.so aku bawak handphone je..tapi so far aku puas hati dengan gambar-gambar dari handphone ku itu...

Turun dari broga..kami terus pegi ke sungai tekala...hafiq n bob sangat enjoy main air hokey! yang lain tak mandi..aku memule malas jugak..tapi mase nak amek makanan..terduduk atas air..pastu hafiq simbah aku ngan air..hahahaha..jadi aku pon turut berendam sama...kul 12 tepat kitorang balik..

Overall....ekspedisi kali ini sangat menyeronokkan...dengan geng-geng yang sangat sporting! sumpah..kenangan ni akan tersemat dalam hatiku..hihihihihi...

len-len gambar click sini!