Tuesday, June 22, 2010

Petronas Family Day..

Alhamdulillah...last tuesday 15/6/10, my ex-colleagues (pcm) Alin dah selamat melahirkan baby boy.Sangat terkejut sebab agak lama tak bertanya khabar..last jumpe ialah masa pergi melawat masa die bersalin 1st baby...then..tetibe dapat sms dari dia bagitahu dah selamat melahirkan baby kedua..w0w! productive sungguh! hahaha...makin bertambah anak buah aku ye..
gambar masa alin kawen dulu :)

Kami memang sangat rapat masa keje lama dulu..aku, Alin, Nurul..walaupon kami masing-masing dah kerja tempat yang lain-lain..tapi still contact walaupon jarang-jarang..biasalah..masing-masing busy dengan life masing-masing..Alin sekarang jadi cikgu..aku still stuck kt company XXX (sensored..hahahaha) dan Nurul bersama Petronas..

As usual..dulu masa anak 1st Alin..aku dan Nurul pi melawat..so ingat nak buat yang samalah kan..
Barulah nak terhegeh-hegeh call Nurul..hihihihi...aku memang macamni..segan nak contact mereka yang dah berumah dan tangga..takut mengganggu..hihihiihi...bila ada something..for this case 'Alin got 2nd baby' so contactla Nurul untuk arrange masa melawat. We agreed untuk melawat Alin hari Ahad sebab Sabtu Nurul ada karnival sukan + family day rasenye diorang panggil as KKP (Karnival Keluarga Petronas).. unfortunately...Alin is not available in Sunday..sudah mau bertolak pulang ke kg halaman hubbynye di Perak..berpantang disana..takde rezeki nak melawat..:(
me n nurul

my sister

Nurul dan makanan

Terlanjur aku dah contact Nurul..borak itu ini..blablabla...dia pon ajak aku join the family day.. hurm..sebabkan sangat rindu dan nak jumpe mak buyung ni..(Nurul pregnant 6mth)..jadi aku pon setuju..(orang belanja..join je lah..hahaha)..Dah la orang belanje..siap demand nak bawak adik..hahaha..FYI, untuk join event ni kene beli kupon..1 kupon RM10..thanks Nurul~
adik-adik nurul..adus..goyang plak..blame my handphone camera ya!
hoho..banyak betul makan

Kat family day ni boleh makan sebanyak mungkin..macam-macam ada..nasi goreng, kuew tiaw, jagung, kebab, air soya, tau fu fah, air tebu..macam-macamlah..ade kupon buah-buahan..untuk kupon tu..dapat 1 biji durian n 4 biji rambutan..hahaha..kelakar je rasenye...

Petronas Performance Art Group

Malam tu ade concert..kira penutup KKP la...Permulaan dimulakan dengan persembahan dari Petronas Performing Art Group..memang mantaplah diorang ni..dah macam artis..Lepas tu Nabil dan Angah Raja Lawak yang jadi host malam tu..memang klakarlah diorang ni..


Nabil n Angah Raja Lawak
Nurul berlatarbelakangkan screen

Nabil dan Angah menjemput artis lagend katenye naik...aku tak kenal artis tu tapi aku tau lagu-lagunya..katenye nama artis tu Fredo dari kumpulan Flybaits..suara dia still sama macam dulu-dulu..terbuai-buai pakcik makcik dengar lagu die ni..memang layan...antara lagu-lagu yang dinyanyikan..
1)Kenangan Lalu. 2)Mengapa Perpisahan yang Kau Pinta 3) Kasih berubah
tapi masa dia turun dari pentas..takde sape yang berebut nak salam ngan dia..

Fredo tengah wat persembahan

Fredo ngan sape ntah..rappers girl..

Lepas tu..turn Ella pulak..wah..sangat energeticla Ella ni.duk lompat sana sini..lari sana sini..adoi..nak amek gambar pon bapak payahnye..adelah satu dua gambar yang ok tapi still dari jauhla..tapi memang sangat obvious masa Ella turun dari pentas..pergh...berebut-rebut orang nak salam ngn dia...2 kali Ella turun..2-2 kali tu lah orang berebut..Ella still dengan aksi-aksi manja dia tu..hahaha..
bile time Ella aku semangat pi kat depan pentas.haha

Overall..Petronas ni banyaknya duit dapat wat event macamtu...huaaa.saya nak keje ngan petronasssssss..
Hahaha...Sangat gembira dapat jumpe Nurul..Dah besar perut dia..tapi masa duk tengok konsert itu..aku yang paling kuat makan kot...macamlah aku yang berbadan dua..ahahahaha..budak gemuk ni~mencik..

Hai sume..hehe

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin