Thursday, May 19, 2011

Sentosa Island BEST!!!

Entry kalini nak fokus pasal Sentosa Island je..hehehe...Sangat syok wooo...banyak sangat tarikan untuk pelancong kat sini...entry ni kuar harini sehari awal dan beberapa jam awal atas request mekchu ku sayang...haha..

Before pegi kami dah buat homework..tempat-tempat yang kami nak pegi kat sentosa island ni..check package-package yang sesuai nak mix and matchkan dengan schedule kami kat sana...fuh...banyak sangat tempat nak pergi, tapi masa limited..Antara package yang telah dishortlistedkan untuk kami pilih ialah package dari Asiatravel, Sentosa Play Pass dan package dari sentosa rider dari Sentosa Website .. rambang mata nak pilih...Setelah finalized itinerary haritu...kami sepakat nak amek package Scenic Fun..lepas tu nak kalo ade extra time nak tambahla ape yang patut..

Oh...kepada mereka yang nak pi Universal Studio Singapore, sila take note...anda digalakkan booked ticket online ye..kalo nak beli on the spot kat sana memang takde harapanla...my friend kt Singapore siap cakap kalau boleh booked 1month before...gile susahkan?

Semua sekali attraction kat Sentosa ni ada sebanyak 13...amek kau...mane sempat nak abeskan..hahaha...Ni tak termasuk nak pi Underwater world...Universal Studio Singapore, Hard Rock Cafe/Hotel..bercanda di tepi pantai...hahahaha..sakit pale..As I said before...kami check-in hostel kul 2...ditambah perjalanan kami ke Sentosa...kami sampai dalam pukul 4..sob sob...Sentosa Rider tak nampak-nampak..cammane nak beli package die ni...aiyoooo...Sudahnye...kami amek package Sentosa Noon Play Pass ($39.90)yang boleh pilih 4 dari 13 attraction yang ada..dan tambah Song of the Sea...premium seat lagi..($15).


Dari 13 Attraction tu..kami pilih Tiger Sky Tower, Luge & Skyride, Desperado and Sentosa Cineblast..kami kesuntukan masa...semua nak pergi..haha..jadi harus plan sebaik mungkin supaya sempat semuanya..

View dari Tiger Sky Tower



kegilaan mengambil gambar...wakakakaka
Settle habiskan tiket Play Noon Pass...misi seterusnya.....Pi bergambar kat semua tempat..hahahahaha...gile!
Start dari Image of Singapore, turun ke Rabbit Trail lepas tu ke Merlion, jalan depan lagi ke Lake of Dreams sambung ke Universal Studio Singapore, pastu Hard Rock Cafe... Gile patah kaki!!!!!!!! Tengok jam...eh! kul 8.15 dah...ape lagi...cha alif but ke Song of The Sea yang bermula pada pukul 8.40..sampai-sampai je dah start sikit...fuh..nasib baik sempat! Meh layan 1% dari gambar yang ada...haha..

Cineblast and desperado

Yang saya betul-betul enjoy dari 4 tu ialah luge & skyride dan sentosa cineblast...memang best! desperadoo tak best sangat..lagipon 1st game saya dah kantoi jadi keldai..hihihihi...meh gelakkan saya ramai-ramai..

Start berjalan laju gile..
Kami tak masuk pon USS...tapi yang menyebabkan kami lebih frust ialah globe USS yang kuarkan asap tu under construction! jadi...bergambar dengan poster je lah...sob sob..
Sudah gelap
Puas hati dapat bergambar sakan...pastu belilah souvenir kat kedai USS..Beli FM je..



Senyum sampai krem...hahahahaha

Hard Rock Cafe
Song of the Sea ni pada saya 'A MUST SEE' kalo sampai Sentosa..
Rugi kalau tak tengok..best gile..gempak!
Dia ade 3 kali sehari..samada nak amek kul 7.40pm @ 8.40pm @ 9.40pm..
Song of the sea ni amek masa selama 20 minit..
Effect dia pakai memang canggih arr...
Harga tiket ade 2.. seat biasa $10, premium seat $15..
Song of the Sea
Setelah dari seawal subuh bangun..kul 9.40 kami gerak balik ke Cable car untuk balik ke mainland...gilelah kalau ikut perancangan awal nak jalan kaki...kaki sudah tak boleh angkat wooo..hahahaha...balik kat habour front tu sempat shopping lagi...Levi's buat sale gile2....betty dan saya berusaha untuk memiliki Levi's for only $29! berbaloi kan??????
Sempat shopping
Sampai ke mainland p makan...pastu tidoq...ZzZzZzz
Enough for today.....penat sudah....
esok sambung jalan sakan ke esplanade, merlion park, marina bay & sand skypark dannnnnn....
TUNGGGUUUUUUUUU :)

4 comments:

  1. bestnyeeeeeeeeeeeeeeee

    laut dy mmg kaler biru ek? OMG!

    ReplyDelete
  2. ezan..tak sempat nak bercanda ditepian pantai siloso... kale biru dari atas kot :p

    tapi naik cable car tak beran pandang bawah..gayat :p

    ReplyDelete
  3. wow....sgt attractive lah sentosa island!!!

    ReplyDelete
  4. Daniela...
    sangat! best tau..pi la :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin