Tuesday, August 02, 2011

Doa Penawar Hati

Doa Penawar Hati Yang Duka
Bismillah

"Ya Allah! Sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak hambaMu (Adam) dan anak hamba perempuanMu (Hawa). Ubun2 ku di tanganMu, hukumanMu jatuh kepadaku, kadhaMu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepadaMu dengan setiap nama (baik) yang telah Engkau gunakan untuk diriMu yang Engkau turunkan dalam KitabMu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhlukMU atau yang Engkau khususkan untuk diriMu dalam alam ghaib di sisiMu, hendaklah Engkau jadikan Al-Quran sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan kesedihanku" (H.R Ahmad)

"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, hutang yang menyibukkan (fikiran dan mengacau hatiku) dan laki-laki yang menindasku" (H.R Bukhari)





Doa Dalam Kesedihan Yang Mendalam
Bismillah.

"Tiada tuhan selain Allah Yang Maha Agung dan Maha Pengampun.Tiada Tuhan selain Allah, Tuhan yang menguasai langit dan Bumi. Tuhan Yang Maha Mulia dan menguasai arasy" (H.R Bukhari)

"Ya Allah! aku mengharapkan (mendapatkan) rahmatMu, oleh kerana itu, jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata (tanpa pertolongan dan rahmat dariMu). Perbaikilah seluruh urusanku, tiada Tuhan selain Engkau" (H.R Abu Daud)

"Tiada tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau. sesungguhnya aku tergolong orang-orang yang zalim" (H.R Tirmidzi)

"Allah, Allah tuhanku. Aku tidak menyekutukanNya dengan sesuatu" (H.R Abu Daud)




Saya tak boleh tengok orang yang saya sayang menangis, berduka dan bersedih.Sakit dia, sakit juga saya.


Ya Allah, bantulah dia dalam menjalani ujian ini. Sesungguhnya kami tidak punya tempat untuk mengadu nasib kecuali kepadamu Ya Allah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin