Saturday, January 08, 2011

Ape jenis kereta yang korang penah bawak?

Hehehe...jom tuka topik...kite cite pasal kereta pulak erk...

Sejak pandai bawak kereta...sejak ada lesen..dah banyak jenis kereta yang saya pernah bawak tau..
google image
Ni kereta first yang saya bawak..mula-mula belajar bawak kereta dengan kereta ayah ni...saya memang nekad takmau amek lesen selagi tak pandai bawak kereta dulu...tapi ada kisah sedih dengan kereta ni...huhu...kereta ni yang menjadi kenderaanku masa first keje dulu...alkisahnye...kereta ni hilang kat opis...meroyan jap saya masa hilang kereta ni..ingatkan lupe ingatan park kereta kat mana...disebabkan terlalu frust kereta hilang..satu gambar kerta ni pon saya tak jumpe dalam simpanan saya...haha

Masa kerja dengan company lama...macam-macam kereta saya pernah bawak..lagi2 since kejadian kereta hilang..bos kasi pakai mana-mana kereta company...tapi bukanlah mana-mana tu bermakna boleh bawak X5 dia..wahaha..buat permulaan..saat terdesak takde kenderaan nak pergi kerja dan since kereta itu ialah kereta ayah...maka family takde kereta jap..jadi saya dengan redhanye bawak kereta ni..

wahahaha...time tu tolak semua rasa malu or ego or ape-apelah...janji dapat pergi kerja..bos dah nak bagi pinjamkan kereta pon dah cukup syukur...tapi sumpah lepas tu segan bangat..hahaha..rusa company ni ada logo company besar gabak kat 2-2 side...stereng dia takyah cakap...sangaaaaatttt power muscle..berketul-ketul otot lengan saya tau..ada orang cakap dah macam makcik van sekolah masa saya bawak rusa ni..haha..down grade abes  dari engineer jadi driver~

Bile dah up sikit..saya tuka bawak ni pulak..


Ford ranger 4x4...gua bawak pick up tu bro..nampak je gua kecik..hahaha..ranger ni pon ada logo company tapi tak heran sangat..sebab macam gempak kan...tapi tak lama bawak ni sebab bos tak bagi.. pernah terserempak kat tepi jalan dengan bos time drive ranger ni...die ingat kete die gerak sendiri..katanya tak nampak driver...wakaka..siot betul! 

Sesekali bawak ni...especially bile nak pergi outstation..merasa gakla bawak kete besa walaupon bukan kete sendiri..haha

Naza ria ni memang kejap-kejap je la diorang bagi bawak balik..kalau si rusa dan ranger tu nak pi pick-up barang so naza ria akan jadi kepunyaan ku..hahaha...yang ni memang bestlah bawak kan...boleh main lari-lari kat dalam...

Kereta company yang terbaru pada masa itu yang turut sama menjadi mangsa saya ialah kereta ini~

Hahaha....savvy company ni pelik sikit...die jenis yang semi auto..boleh pilih sama ada nak auto or manual...
best gak bawak kete ni..maklumlah kereta baru..haha..lepas kejadian bos tak nampak saya bawak ranger dia..bos cadangkan saya bawak savvy..huehehe...ni pon kenderaan saya bile kene pi outstation merata-rata..
laju je bawak..hehe..

Banyak lagi kereta lain tapi yang cume bawak sekali dua je la...macam kereta kakak dan adik saya..masing-masing kereta proton wira dan proton saga special edition~ kereta wa budak rumah kat kuantan [myvi]..kereta kaktini [naza sutra], kereta fiza [viva] dan kereta ayah yang baru lepas kembara tu hilang..[hyundai matriks]

Tapi, dalam banyak-banyak, kereta ini dah bersama dengan saya susah dan senang lepas saya lenjan kereta-kereta company lama saya..hahaha..ni je yang mampu beli masa 1st year kerja tu..gaji kecik pastu kene top up bayar monthly kereta ayah yang baru sebab kasi ilang kereta ayah...


Hoyeah! kereta kancil maroonku yang tersayang....dah 4 tahun kita bersama menempuh jalan setiap hari...kalau ko buat hal nanti akan ku ganti dirimu...ekekeke...jadi jangan ngade-ngade ye wahai kancilku.. jom sape beran race dengan saya? hahahahaha...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin