Tuesday, January 18, 2011

Taman Haiwan @ Taman Cahaya Seri Alam, Shah Alam

Haritu dah masuk rumah 4 musim kan? kali ni akak nak bawak adik-adik pergi tengok haiwan-haiwan ye~
Bagi adik-adik kenal sikit nama-nama haiwan ni..takdelah nanti kambing dipanggilnya kuda kan? Hahaha.. Memang gile dasyatlah kalau tak reti nak beza kan kambing yang mengembek dengan kudaku lari gagah berani kan.. sure kene kutuk sakan dengan memember~ Tapi tak mustahil tau budak-budak sekarang ni tak kenal sebab mostly masa diorang dihabiskan dengan bermain komputer dari bermain diluar~ Memang tak thrill langsung..tak macam zaman dulu.. Uish, cakap macam ni macamlah saya ni dah tua sangat~ Er..er..er..

kegedikanku terserlah~
Sesampainya di bukit cerakah ni, dah bayar tiket berharga RM3 untuk dewasa dan RM1 untuk kanak-kanak, kami pon masuk dengan gembiranya. On the way ke sini, adik @ firdaus dah melalak tetiba dalam kereta..Bila ditanya kenapa..katenya lapar...lerrr...jadi, aktiviti pertama lepas turun dari perkhidmatan bas yang membawa kami pusing satu bukit cerakah ini ialah~ MAKAN!! Yup, saya dah get ready with food and beverage..tau dah adik-adik saya ni kuat makan..


Menu kita kali ini ialah mihun goreng, nugget dan air mineral ye adik-adik..hahaha..itu je yang kakaknye mampu buat~ nasi lemak belum pas lagi la sayang~ lain kali ye.. Setelah makan dengan lahapnye..licin kau! taktau adekah kerana faktor terlalu sedap mihun itu ataupon perut masing-masing terlalu lapar..hahaha..tapi saya vote untuk jawapan terlalu sedap~ wihuuu...masuk lift tekan sendiri yoo~

Lepas tu kitorang masuk rumah 4 musim tu la..bile dah beku baru insaf dan sedar diri supaya keluar dari tempat itu..bermulalah sesi jalan kaki sambil ambil gambar sambil menikmati keindahan alam~ Jom saksikan..









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin