Tuesday, December 21, 2010

Azamas Char Kway Teow@ Pasar Stadium Shah Alam

Bile wiken datang, mulalah duk pikir mana tempat nak perabes duit..Eceh..bunyi macam banyak duit padahal ciput jek!
cik ain bersama qihah

As a family oriented.. err..betul ke tu..hentam je la~ saya sangat gemar melawat @ menyemak kat umah akak saya masa wiken..dan bile ada kat sana..dah macam wajib hari Ahad pergi Pasar @ Carboot Sale kat Stadium Shah Alam tu..

Jadi cerita untuk kali ini ialah pasal pasar itu dan juga ada sambutan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Negeri Selangor...Memang penat sangat sebab almost semua tempat saya dan ain round..haha..dahla datang nak dekat tengahhari..

Sampai je kat pasar..kami terus serbu gerai makan char kway teow 'Azamas Char Kway Teow' yang diusahakan oleh family kawan saya Mas Ayu.. Ayu ni kawan sekolah menengah saya masa form 1-3 sebelum saya pindah membawa diri ke kuantan. Hehe..dah..jangan nak start drama ye lin..kau pergi belajar lah!

Memula tahu ayu meniaga kat sini dapat pi singgah dan say hi je..sebab nak cepat..begitu juga lepas-lepas tu..sempat jeling-jeling manja je..walaupon saya wajib singgah kat gerai ice blended depan gerai ayu..oh..ice blended adik tu buat memang sedap~! wajib beli...hehe..

gambar ihsan dari google image
Penah makcik gerai ice blended tu yang amek order..mintak kat dia cappuccino ice blended..pastu dia tanya balik 'betul ni dik? bukan coklat? cappuccino tu bukan coklat tau tapi kopi..' pastu saya reconfirm balik dengan makcik tu.. 'Ye..cappuccino satu yee' . Tapi makcik ni tanya lagi..' Ni makcik nak bagitahu ye..jangan cakap makcik tak bagitahu.. kita ada base coklat @ kopi..jadi kalau coklat : mocha , kalau kopi cappuccino..jadi adik nak yang mana?' OMG! Nape makcik ni tetibe meroyan..hahaha..saya cakap cappuccino..cappuccino la~ aadoi..Dengan tegasnye saya jawab..'cappuccino SATU!' Hahaha..baru makcik tu paham..sabar je lah~

Okay..back to Azamas Char Kway Teow..abaikan makcik blur itu..hehe..Sampai je kat gerai ayu..nampak ayu tengah masak..aik..biasanya ayu tukang serve.. Sangat kagum sebenarnye dengan family ayu ni..semuanya pandai memasak..relax je diorang tunjuk skill depan orang ramai..kalau saya mahu tak jadi ape yang dimasak.hahaha..Ayu yang nampak kelibat saya tersenyum dengan manis sekali..eceh..orang tengah darah manis...memang manis belaka~ tak gitu..hehe..saya  pon order direct dengan ayu 2 char kway teow untuk saya dan ain~
dari jauh je amek gambar ayu tgh masak~ kami tgh tgu~

Wow~ ayu masak special untuk kami...yeay...memang sedap...rugi pulak tak cube dari dulu..hehe.. sambil makan ayu teman saya dan ain. Sebabkan dah lama tak jumpa..duk jumpe pon dalam fb je la..kami borak sakan.. sambil makan pastu borak lagi..

Cik Mas Ayu ni bakal jadi raja sehari tak lama lagi pada 1st Jan 2011. Wow...pilihan tarikh yang mantap..senang nak ingat..new year=anniversary..ahaha..dia duk tunggu saya datang ke gerai die last 2 weeks untuk pass by hand kad kawen dia tapi malangnya saya tak kunjung tiba..hehe..last 2 week bz melayan karenah adik2...jadi dia dah pos kad untuk saya tapi kad tak sampai lagi..huhu..takpe...saya tahu pos malaysia tengah upgrade sistem mel untuk zon tengah..sebab tu la tiket Narnia yang saya kirim ke mekchu makan masa seminggu nak sampai..jadi tunggu je lah..

Abes makan dan puas berborak saya mintak diri dulu sebab nak tengok ade ape kat Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Selangor kat tepi pasar tu.. nak bayar..tapi..Ayu kate sebab 1st time datang jadi dia belanja..w0w! Hahaha..Double sedap rasa char kway teow tadi..keh3x.. jadi kawan2 semua..tak rugi kita menjengah kedai kawan-kawan tapi janganla terus mintak free..tapi kalau diorang nak belanja tu jangan tolak rezeki pulakkan~ HAHAHA
eh..ape kes letak gambar kelas..1999..3A @ Project High School

Semoga bisnes family ayu ni semakin maju dan maju...no wonder ayu ni terror masak masa sekolah dulu..bile ada camping..mulalah yang lain gigil takut bile kene suruh masak..biasala..time tu pandai masak maggi je..haha..tapi ayu relax je masak gulai tu..rupenye bakat dia tu dari mak pak dia..bagusla..!

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin